FAQs

Eerlijk voor Vragen


U kunt uw sleutelnummer op verschillende manieren vinden: Als u de originele sleutel nog hebt, vindt u het sleutelnummer en het profieltype op het stukje van uw fietssleutel. Als u uw sleutel kwijt bent, moet u de kassabon of het certificaat terugvinden dat u bij de fietsenwinkel hebt gekregen, met daarop het type slot, het sleutelnummer en, indien van toepassing, het profieltype. Deze informatie wordt vaak in de winkels opgeslagen.
Ofwel is het slechts aan één kant van het sleutelbit gesneden. Of het wordt gesneden aan beide zijden van het bit. Sleutels die na mei 2005 zijn vervaardigd, zijn aan beide zijden ingesneden.
Ofwel is het slechts aan één kant van het sleutelbit gesneden. Of het wordt gesneden aan beide zijden van het bit. Sleutels die na mei 2005 zijn vervaardigd, zijn aan beide zijden ingesneden.
Wij sturen u de sleutels in M65 enveloppen per post. Een standaard sleutelbestelling wordt binnen 4-5 werkdagen verzonden (standaardbrieflevering: maximaal 4-5 werkdagen), maar expresbestellingen worden binnen 1-2 werkdagen verzonden.
Als u uw sleutels kwijt bent of gebroken, kunt u op ons rekenen. Wij zullen u graag helpen door kopieën te maken van uw fietssleutels. Wij knippen ABUS sleutels voor ABUS sloten. U kunt ook extra fietssleutels bestellen (voor het geval u uw sleutels verliest!).
Wanneer u een nieuwe fiets koopt, krijgt u meestal een servicehandleiding van de winkel met het framenummer van uw nieuwe fiets en een antidiefstalcertificaat met uw nieuwe slotnummer. Het framenummer van uw fiets is niet gekoppeld aan het sleutelnummer op uw sleutels. Als u uw sleutelnummer kwijt bent, kunt u vragen of uw fietsenwinkel deze informatie bewaart. Zo niet, dan moet helaas het antidiefstalsysteem worden vervangen.
Aan de kop van de originele sleutel kun je zien of het een ABUS sleutel is. ABUS-sleutels zijn uitsluitend geschikt voor ABUS-sloten. Met het sleutelnummer en het profieltype kunt u het type slot of cilinder bepalen. Anti-diefstal vergrendelingsring voor ABUS gebruik Het sleutelnummer van een ABUS slot bestaat uit 4 cijfers. Als de sleutel slechts aan één kant is ingesneden, is het een type C-profiel. Indien het aan beide zijden is ingesneden, is het een type F82 of T82 profiel. Als het slot vóór januari 2012 is vervaardigd en de sleutel aan beide zijden is ingesneden, is het waarschijnlijk een type F82-profiel. Frame sloten Het sleutelnummer van een slot begint met een letter (A,B,C), gevolgd door een 3-cijferig nummer. Het profieltype van de sleutel is P82. Sleutels voor kozijnsloten worden altijd aan beide zijden doorgesneden. ABUS PLUS Als u bij de aankoop van uw nieuwe fietsslot een ABUS PLUS codekaart hebt ontvangen, beschikt u over een 6-7-cijferig sleutelnummer. ABUS X-PLUS Indien u bij aanschaf van uw nieuwe fietsslot een ABUS X-PLUS codekaart heeft ontvangen, beschikt u over een slot met een ABUS X-PLUS cilinder. De code voor dit type cilinder begint met een X en wordt gevolgd door een getal van 6-7 cijfers. Andere sloten Als u een ABUS-slot hebt dat niet vastzet en geen ABUS PLUS- of ABUS X-PLUS-cilindertype heeft, behoort het tot de categorie "Andere sloten". De codes voor deze sloten bestaan uit een 4-5-cijferig nummer en zijn waarschijnlijk te vinden onder de volgende profieltypes: V61, V62, V71, V72, W71, W72, W72, Z71, Z72, Z72, Z72, NW52, NW72, NW72, X61, X62, U71 of U72.
Als u nieuwe sleutels hebt besteld en voor expreslevering hebt betaald, worden de sleutels binnen 1-2 werkdagen verzonden. Alle andere bestellingen worden binnen 4-5 werkdagen verzonden. U weet of uw sleutels zijn afgeleverd wanneer u onze bevestigingse-mail over de verzending van uw nieuwe sleutels hebt ontvangen, mits u ons het juiste e-mailadres hebt opgegeven. Wij zullen geen e-mails opnieuw verzenden als het e-mailadres onjuist is.
Als u uw sleutels en uw anti-diefstalcertificaat kwijt bent, kunnen wij u helaas geen nieuwe sleutels bezorgen.
Indien u van ons bedrijf sleutels heeft ontvangen die niet met uw slot overeenstemmen, verzoeken wij u de gegevens die u bij uw bestelling heeft opgegeven, te controleren. Als uw gegevens overeenkomen met uw sleutelnummer, type slot, enz., gelieve dan de laatste e-mail te beantwoorden die u in verband met de verzending van uw bestelling hebt ontvangen. Hier moet u het probleem beschrijven, indien mogelijk met een foto van de nieuwe sleutel naast de originele sleutel, als u die nog hebt. Als u de originele sleutel niet heeft, neem dan een foto van uw slot. Op basis van de informatie die we ontvangen, beslissen we geval per geval of we het probleem kunnen oplossen door nieuwe sleutels te slijpen. Als wij ontdekken dat u ons niet de juiste informatie over uw bestelling heeft verstrekt, zult u zelf de nieuwe sleutels moeten bestellen en betalen.